WAAROM ZOU IK BEGINNEN MET DE DESKBIKE?

Waarom zou ik beginnen met de deskbike?


Dat is natuurlijk de hamvraag! De deskbike maakt het mogelijk om fit te worden tijdens werktijd. Geen gedoe meer met het heen en weer racen naar de sportschool voor dat ene half uurtje cardio. Heb je zin om in beweging te komen maar dan tijdens een telefoon afspraak? Of gewoon omdat je fitter wilt worden? Fiets je fit gewoon tijdens je werktijd !

Hoe start je met de deskbike? 

De grootste fout die je kunt maken is direct heel veel uren op de deskbike te spenderen. Je brandt jezelf dan gelijk op, terwijl je lichaam nog niks gewend is. 
Je zult merken dat je training in het begin bijzonder veel impact heeft op je lichaam. Met weinig training boek je grote vooruitgang, ofwel: de supercompensatiecurve is in het begin erg groot.”

Wat moet je doen?

Het is deels afhankelijk van wat je verder aan andere sporten hebt gedaan. Ben je het echt niet gewend om te sporten? Zit dan de eerste dagen niet langer dan een uur op de deskbike. Begin ook niet meteen met hele intensieve trainingen. Je hoeft niet binnen twee weken een topprestatie te leveren. Ga gewoon even elk uur een kwartiertje fietsen. Daarna kan je langzaam op gaan bouwen: dit ging goed, nu de volgende stap. Je probeert dan net even iets langer te fietsen en draai de weerstandsknop een beetje hoger. 

Wanneer kan ik de deskbike gebruiken?

Altijd! Dat is het handige van de deskbike. Wissel hem af met je actieve stoel of staand werken om zo fit en in beweging te blijven. Een paar uur achter je bureau zitten is niet vermoeiend meer op deze manier. Ook houd je het werk leuk en afwisselend, ga deze uitdaging aan! Zie voor meer informatie deskbike.com en de pagina Deskbike.

 



| Meer

  Paula         Reacties (0)

Reacties (0)

Geen reacties gevonden.

Meer reacties